שאל את הרב

ויכוחים בנושא דת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/01/03 21:33 יב בשבט התשסג

שאלה

אני בחיים ובמשפחה הרחוקה נתקלת בהרבה דילמות בנושאים של הדת, ובמיוחד באטימות, או צחוק בטענה שהיהדות זה דבר שכבר "פסה" מן העולם. זה מאתגר הרבה פעמים, ויוצר הרבה ויכוחים. אני הרבה פעמים נתקעת בשלב מסוים, כאילו מנוצחת לא יודעת מה להגיד, והצד השני יוצא מנצח בהרגשת סיפוק. אני רוצה ומשתדלת לעניין אותם בדברים שקשורים ליהדות. זה קשה. איך אפשר לפתוח לאנשים ת'לב לשמוע דברים באמת מרתקים? ואיך מסבירים לבן דוד את ענין הנגיעה? (מותר ללחוץ יד לבן דוד?)

תשובה

שלום!
כדאי לשקול אם להמשיך להכנס לויכוחים כאלה. אולי זה לא מועיל. לקדש שם שמיים אפשר לא רק על ידי דיבורים, אלא גם ובעיקר כשהמידות וההתנהגות שלך ישדרו שמחה, טוב לב ורגישות. בכל אופן, אם כן תחליטי להמשיך להסביר ולהתווכח - כדאי להציב מראש את העובדה, שלא הכל את יודעת להסביר, להיפך - מרוב שהתורה גדולה ועמוקה, יותר את לא יודעת מאשר כן יודעת. אם כל דבר היינו מבינים, זה מה שהיה יוצר את הקושיה החמורה: וכי השכל של הקב"ה ושלנו אותו דבר?
ולשאלתך הנוספת, ללחוץ יד לבן דוד אסור. תוכלי להגיד לו בפשטות שכך את נוהגת כי זו ההלכה. אם בכל זאת הוא יתעקש לקבל הסבר - אמרי לו בקצרה, שאת הכל שומרים לאדם המיוחד.
בהצלחה!
טל , חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368