שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/04/24 16:28 ג בניסן התשפד

שאלה

היי יש לי שאלה שמורידה אותי זמן רב זוהי זרע לבטלה אני ילד שנולד למשפחה חילונית והתחזק לא מעט אך בתקופת המלחמה נפלתי למרות שלא חשבתי שאגיע למצב שאני עוון חמור זה אז ניסיתי להפסיק לאחר שלקחתי עניין זה ברצינות רבה והצלחתי להפסיק אך אינני יודע אם אני מתחת לגיל 13 אני צריך לתקן את את העוון הזה או כשאני אעלה לגיל המצוות אני אצטרך לעשות את התיקון. ואם כן מה אני צריך לעשות כדי לתקן את העוון.

תשובה

שלום

אמנם אין דין על קטן מגיל 13 שחטא, אבל מצד ההשפעה על הנפש, כדאי לעשות תשובה.

אומר הרמב"ם: "ומה היא התשובה--הוא שיעזוב החוטא חטאו, ויסירנו ממחשבתו ויגמור בליבו שלא יעשהו עוד, שנאמר "יעזוב רשע דרכו, ואיש אוון מחשבותיו" (ישעיהו נה,ז). וכן יתנחם על שעבר, שנאמר "כי אחרי שובי, ניחמתי, ואחרי היוודעי, ספקתי על ירך" (ירמיהו לא,יח); ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם, שנאמר "ולא נאמר עוד אלוהינו, למעשה ידינו--אשר בך, ירוחם יתום" (הושע יד,ד). וצריך להתוודות בשפתיו, ולומר עניינות אלו שגמר בליבו."

ובלשון הרמח"ל: "שבהיות השב מכיר את חטאו ומודה בו ומתבונן על רעתו ושב ומתחרט עליו חרטה גמורה דמעיקרא כחרטת הנדר ממש שהוא מתנחם לגמרי והיה חפץ ומשתוקק שמעולם לא היה נעשה הדבר ההוא ומצטער בלבו צער חזק על שכבר נעשה הדבר ועוזב אותו להבא ובורח ממנו, הנה עקירת הדבר מרצונו, יחשב לו כעקירת הנדר ומתכפר לו".

תמשיך את הדרך הנפלאה שלך בשמחה ובנחת.

אשריך ממש

הקב"ה מאוד שמח בך

בהצלחה

כתבות נוספות